07 juni 2007

Israel b/w

Nå er det alt for lenge siden jeg har blogga. Har jobba ganske masse i det siste. Har ikke noen nye bilder å vise, så tenkte jeg kunne legge ut noen fler bilder fra Israel:) Velger ut noen av sort/hvitt-bildene mine fra Fotofirkantens bildeshow på avslutningsfesten.




"Du er så söt når du sover" På flyet.


Bagasjen kommer snart... Ben Gurion flyplass i Tel-Aviv



Utenfor Diasporamuseumet. "Bokker Tov!"


På Karm-El-fjellet. Fredrik har fått seg følge. Nice:)


Hipshot av arabiske barn i Nazaret. Tror det var der jeg hørte bønnerop i Israel for første gang.


Da vi var på Genesarethsjøen var det masse måker som fløy rundt omkring båten.


På hotellet i Galilea fikk to personer en dårlig idé hver. Christian fant ut at han ville plage Kevin da han ville sove. Kevin fant ut han ville løse problemet ved å slåss.


Jada...


Her er temagruppa "Religion og Historie" på noe som het Biblical Village. Der skulle vi kle oss i kjortel, slik som for 2000 år siden. Før det fikk vi en fantastisk god te, som du kan se konsumeres med stor konsentrasjon på dette bildet.



Den samme dagen slapp vi ut en brevdue. Den fløy der den skulle. Fint Polly. Kom få kjeks.


Kevin leker Intifada da vi ikke kom opp på Golan-høydene grunnet, etter Israelsk standard, tett snøvær.


Dette bildet er tatt på Oljeberget i Jerusalem, etter at jeg fikk låne vidvinkelen til Christine Rygg. Tusen takk Christine! Det objektuvet var greit å ha i Jerusalem!
Helga er søt:)



Jerusalem, i trappene på vei ned til tempelplassen. Rett før jeg tok dette bildet diskuterte disse karene høylydt. Heldig som jeg var tok de hverandre i hendene og ble enige akkurat i det jeg knipsa.


Jerusalem, nybyen. Macen til venstre. Den holdt jeg meg fint unna.



Vindusvask på høyt nivå. Bildet er tatt i det vindusvaskemannen kastet seg fra et vindu til et annet.


Nili, nybyggerlandsby utenfor Jerusalem. "Hey, you! Want something to take a good picture? Take a picture of my beatiful princess in the back seat!" Jeg skal ikke være vanskelig å be:)


Ungdomm fra Nili. De hadde et lite arrangement for oss med prat og mat og leker.



To store tenkere utenfor tempelplassen i Jerusalem.


En kirke. Hvilken var det igjen? Det var alt for mange kirker. Dette var en viktig en. Den syrisk-ortodokse kanskje. Også var det en svær hellig ting inni, som jeg ikke fikk helt med meg hva var.


Ørkenens konge. En av beduinene som hjalp oss da vi red på dromedarer. Ikke kameler. Dromedarer. En pukkel.



Flere beduiner. Takk for turen, gutter. Det var gøy.


Fra en annen ørken. Fjelltur og tur til Red Canyon da vi var i Eilat.

Men nå kan jeg ikke skrive mer, eller vise flere bilder. Sitter på Åsmund sitt rom, og han har nettopp lagt seg. God natt.




1 kommentar:

Unknown sa...

Heisann! Takk for kommentarar på bloggen min. :) Du har lagt ut mången flotte bilder her! Merke at eg savne Israelsturen nå, ja...

Ja, koffor ikkje hiva deg ut på nettets misjonsmark du og? :P Hørres ut så ein god plan.

Ha ei flotte veka! (Så eg btw ska tilbringa i London;P)

Janne:)