26 august 2010

Analog sommer

Det er noe spesielt med å ta bilder analogt. Med film. Man har bare et forsøk.





Trekk opp.
Still inn blender.
Sjekk lysmåleren.
Fokuser.
Komponer.

*Klikk*

Det er gjort. Ingen vei tilbake.

36 bilder i løpet av et par måneder. Så husker man ikke helt hva man har tatt bilder av. Leverer inn filmen og venter i spenning. Er bildene skarpe? Er lyset riktig? Og hva har jeg nå egentlig gjort i det siste?

Her er sommerens øyeblikk med Kodak Gold 200:


Det første bildet blir ofte skadet av lys. Fifa 10 var en stor del av sommeren for meg og Åsmund.


 
Bryllupshelga til Espen og Margrethe:


Margrethe er konsentrert før fotballkampen mot Espen.


FC Espen vs FC Margrethe


Vi dro til hovden på kveldsmathandel kvelden før bryllupet. Mitt 30 år gamle kamera har faktisk selvutløser.

Vielsen:

Med pappa inn.

Espen hadde skrevet innmarsj og utmarsj selv.


Med mann ut.


Ikke alle var like fornøyde.





Verdens koseligste kirke.

Verdens koseligste par. Takk for et fint bryllup!

Kristin råner i Audien på vei hjem.


 
Hytta til Aleksander:







 
Skjærgårds:

Eirik forteller om Lise.


Råkkete.

Koselig.


 
Hos Kristin på Birkeland:





Spillekveld hos Margrethe på Lund:

Uheldig fokus. Sorry Kristin.

Jeg og Margrethe tapte mot Kjetil og Kristin i kubb.


 
Fossen på Birkeland:



 
Etter burgertur på Cafe Generalen:



 
Hytta:



Og så var sommeren over. Men minnene har jeg fortsatt.

5 kommentarer:

Eli Marie sa...

Hei du!!
Konge bilder :o) Gøy å se noe av det du har gjort i sommer!! Du må ha masse lykke til med studier og oslolivet! KOs dæ en heil masse kule Eirik!

Mari_MT sa...

Så masse koselige bilder Eirik! Og godt å se deg i dag:)
Hugs!

holen sa...

Gamle Bykle kyrkje?

Kåsi sa...

Det var godt å se at bildene ble så flotte. Nå kan jeg endelig slappe av, har vært så spent.

Eirik sa...

Eli: Takk! Kos deg enda mer!
Mari MT: Hugs tilbake! Det er alltid fint å se deg.
Holen: Gamle Bykle Kyrkje.
Kåsi: Ja, jeg ser for meg du har hatt mange søvnløse netter. Er bildene riktig eksponert? Hvordan er fokusen? Var det noe skade på filmen? osv. osv. Nå kan vi alle puste lettet ut.