07 april 2011

Simon og bassen

Jeg og Frida lager bacheloroppgave i Medier og kommunikasjon sammen.

Gjennom lyd og foto skal vi skildre 5-10 mennesker som bor eller jobber i Gamlebyen. Inspirasjonen vår har vi fra One in 8 million.

Som student i Oslo, har byen virket litt stor og upersonlig for meg. I begynnelsen tenkte jeg at det ikke fantes lokalmiljø i byen, og menneskene som fantes her fungerte mest som statister i mitt eget liv. Men etter et par opplevelser, som da jeg og Kristin dro på juletrefest på Bryn skole og alle reiste seg og sang da de spilte Bryn-sangen, da jeg og Øyvind dro rundt på Grünerløkka med en stor softbox og tok bilder av folk eller da vi i kollektivet vårt inviterte naboene på vafler, har jeg skjønt at det finnes lokalmiljø i Oslo og at folk kan være ganske så hyggelige å bli kjent med.

Jeg håper portrettintervjuene våre vil vise litt hvem statistene i ditt liv er, de som du ser i kassa på butikken eller gående forbi deg når du kikker ut av vinduet på bussen.

Nå skal du få en liten forsmak på et sånt intervju. Simon (som ikke bor i Gamlebyen)

var så snill at han stilte opp som forsøksperson for oss. Da fikk vi litt øvelse før vi kasta oss ut i det egentlige prosjektet.

Her er han, Simon Andreas Skollevoll, musikkstudent og bassist i hardcore-bandet Sunshine Bullets:



Hva synes du?

Og kjenner du noen i Gamlebyen vi burde intervjue?

Ingen kommentarer: