24 mai 2010

Oppskriften på en god start på andre pinsedag

1. Stå opp i 11-tida, og vit at eksamen er levert og at du ikke har noe du må gjøre.

2.Spis frokost mens du leser et Donald-blad fra 2006:

3. Si god morgen til Kristian når han kommer inn i stua. Snakk litt om hvor fint du har hatt det i helga, og hvor gøy det var å ta portretter av folk på Grünerløkka sammen med Øyvind Ganesh. Syng gjerne litt sørlandsviser.

4. Ta fram et scrabble-brett (gjerne reisescrabble):

5. Skriv en litt absurd setning på bordet (med scrabble-brikkene vel å merke). Den kan gjerne si "Jakob selger ett dusin katter". Pass på å være ferdig med setninga før klokka har blitt to over tolv:


6. Skriv en ny setning med de samme bokstavene. Dette kalles et anagram, og det er vanskelig å få til. Du får hverken fjerne eller legge til noen bokstaver fra den opprinnelige setningen. Bli ferdig når klokka er tretten over tolv:


7. Og enda en til. La Kristian få lov å være med. Men pass på å være ferdig når klokka er tjue over tolv.


8. Og en til. Ferdig tolv tjuesyv. Det går fortere når man er to.


9. Og enda en. Tempoet kan virkelig ta seg opp, og du kan forvente å være ferdig klokka tolv tjueni.


10. Atter en setning. To over halv ett:


11. Fire over halv ett er dere ferdig med enda en:


12. Tolv over halv ett. Man kan bli sliten etter hvert, så tempoet slakker.




13. Tolv femti. Nå får det være nok. Legg brikkene tilbake i boksen sin.


14. Strekk godt ut:




15. Sett deg på rommet ditt, ved en data med en skjerm som bare viser sort/hvitt.

16. Lag et blogginlegg om hvordan man best kan starte en andre pinsedag. Hør lyden fra badet. Det er Kristian som dusjer og hører på dusjradioen. Hvis du er heldig synger han med på "Hotel California"

17. Tenk litt på at de setningene du har laget, enten kunne fungert som overskrifter i VG, eller
som manus til en episode med Family Guy

18. Lur litt på hvordan bildene ser ut i farger, med tanke på at du har redigert dem i en skjerm
som bare viser sort/hvitt.

19. Publiser blogginlegget

20. Dusj selv, puss tennene og kom deg ut og få deg litt frisk luft.

21. Ønsk dine venner en god andre pinsedag og lykke til med eksamen.

God andre pinsedag og lykke til med eksamen!

6 kommentarer:

Eli Marie sa...

Gratulerer med innlevert eksamen! Jeg kan ikke skryte av at starten på min andre pinsedag har vært så fin som din! Men blogginlegget ditt gav iallfall en GOD pause fra bachelorskriving! Også kan jeg følge ditt siste punkt og ønske min gode venn god andre pinsedag :o)

Vegard Tjørhom sa...

Hmmm... Eg gler meg til laurdag morgon. Då kan eg gjere like vettuge og meiningsfulle ting som det du gjer no. Og tru meg! Det kjem eg til å utnytte!

Anonym sa...

eirik du er kuul

Kristina sa...

Dette var morsomt. :)

Anonym sa...

Hele en Eirik er alle Kule Jammen sa jEg gammen en gang TIL. God sommer!

Mari_MT sa...

Fun! Elsker frokoster med gamle Donaldblader, spesielt med striper der de er på eventyr og reiser:D

Forresten var bloggen blitt veldig fin! Gleder meg til å se deg i sommer!