16 juni 2008

Film

Hei og hopp!

I dag har jeg lyst å vise dere noen filmer og slideshow jeg har laget på Hald.

Uganda - Afrikas Perle
En film med bilder jeg har tatt i Uganda, så dere kan få litt mer følelse av landet som har vært mitt hjem i seks måneder. Denne filmen lagde jeg i første omgang for å vise på ungdomsgruppa Enter^ i Søm kirke.



Forresten. Et av bildene er tatt av Jan Kristian. Så jeg kan ikke ta æren for alt alene!

The FOCUS Mulago Child Development Project
Hvis du har fulgt med litt på bloggen vet du at jeg arbeidet på barneprosjektet til FOCUS hver lørdag mens jeg var i Uganda. I begynnelsen brukte jeg mest tid på bare å leke med barna, og være tilstede for dem. Men etter en stund spurte Audrey, sjefen for prosjektet, om jeg kunne lage en reklamefilm for dem.  Det er meninga at den skal brukes sammen med en tale om prosjektet, så den forteller kanskje ikke så mye i seg selv. Hvis du vil vite mer om prosjektet kan du gjerne spørre meg, eller gå inn på hjemmesida til prosjektet og lese mer. De trenger virkelig sponsorer. Og dette er faktisk en av de billigste fadderbarnordningene jeg vet om.



Barneprosjektet til FOCUS Uganda skal forresten bli et av misjonsprosjektene til Laget.

DU?
Dette er en film vi viste på en Hald-seminar på Krussetreffet i Kragerø i vår. Jeg lagde den sammen med Ane. Bildene er tatt av forskjellige elever på Hald, og alle bildene er fra praksislandene som Fokus (Laget sin linje) tilbyr.



Så... Tar du sjansen? Husk, du kan gjøre det etter studiene dine også:)




Kommentarer taes imot med takk:)

5 kommentarer:

Aina Marie sa...

Nå har jeg sittet her og kost meg gjennom filmene dine mens jeg har trampet takten med foten. Herlig. Så bra jobbe med den reklamefilmen for barneprosjektet! Skal det bli misjonsprosjektet for Laget. Wow. Det er jo virkelig genialt.

Ønsker deg en god sommer:-)

(de var virkelig stilige de bildene med de trærne som var malt på. I hvilken sammenheng var det mon tro?)

Eirik sa...

Kommentarer mottas med:
Tusen takk:)

Ja, det er sant! Barneprosjektet skal støttes av laget. Og vi er jo en liten gjeng nå som kan fortelle om hva som foregår på TFMCDP.

Jeg ønsker deg en enda bedre sommer!

(de øynene fant vi bare plutselig i Furulunden da vi gikk tur. ganske kult...)

Ingrid's blog sa...

Fantastiske filmer!:)
Kjempe gøy å se!:)

Og så utrolig bra at barneprosjektet sga ver Laget sitt misjonsprosjekt!wow,wow,wow:)

God sommer!:)

xx

Per Oddvin Stornes sa...

Det her var bra ja! Skikkelig artige filmer:) Og så glad jeg ble når barneprosjektet skal være misjonsprosjekt til Laget!!

God sommer!
Hva blir planen til høsten?

Eirik sa...

Takk, takk, tusen takk folkens:)

Planen til høsten er media og kommunikasjon på hio. Vi skal faktisk bo 6 stykker sammen fra Hald:D