15 august 2008

Blogge blogge blogge…

Det er lenge siden nå. Jeg vet ikke om det er noen som bryr seg om det. Men jeg skriver i vei likevel. En liten oppdatering på hva som skjer i livet mitt:

Jeg er i Oslo. Jeg skal studere en bachelor i medier og kommunikasjon på HIO. Jeg tror det blir bra. Jeg bor i et koselig hus med fem koselige mennesker: Lisbeth, Oda, Margrethe, Ane og Johannes. Hele gjengen har gått på Hald. I tillegg bor Åse Marie i naboleiligheten, og Kristin bor bare hundre meter unna. Vi har laget oss en liten Hald-koloni her på Theisen. Det er fint:)

Oslo virker litt stort og skummelt og uoversiktlig for meg nå. Men jeg venner meg nok til det etter hvert. Jeg klarte jo å venne meg til Kampala. Da kan jo ikke Oslo være så vanskelig…

Ellers kan jeg jo nevne at jeg nylig har satt ny personlig rekord i nordlige breddegrader. Jeg har vært i Mosjøen, hvilket egentlig ikke er så veldig imponerende. Det er jo faktisk bare midt i Norge. Jeg var der som leder på leir for Laget i Nord-Norge. (Hvis du ikke vet hva Laget er, trykk her.) Altså, jeg var jo ikke hovedleder. Jeg var en av mange ledere. Jan Kristian var også en av dem. Vi var på informasjonsoppdrag for Hald. Det var en utrolig fin leir. Mest av alt var det fint å se hvor mye lagsleirene betydde for ungdommene der. Det er få kristne i Nord-Norge, og mange har en tøff hverdag som eneste kristne på skolen, eller en av få. Leirene er viktige for å få påfyll i troslivet. I tillegg fikk de lov til å slappe av og bare være seg selv. Også var det jo masse tid til lek og moro også.

Jeg og Jan Kristian ble godt tatt imot, og vi fikk nok av ansvar. Jeg var blant annet leirfotograf og holdt en andakt. Du kan finne både bildene og andakten på www.lagsleir.com . Derfor har jeg ikke giddet å legge noen bilder med dette blogginnlegget. En annen grunn til at jeg ikke gidder er at jeg er trøtt og snart må i seng.

Men det er jo litt dårlig å ikke ha noen bilder med. Så derfor:


To blader på en kebabsjappe i Kristiansand. Du trenger ikke le, men jeg synes det var ustyrtelig morsomt i alle fall:D

Ha en fin dag:) Gi noen du er glad i en klem!

6 kommentarer:

Therese sa...

Jeg følger med på hva du skriver;) Lykke til i Hald-huset, og hils alle de andre beboerne!

Klem fra Therese

Kathrine Susanne sa...

Hvis du føler for å knuse din personlige rekord i nordlige breddegrader, så er du hjertelig velkommen til Vesterålen og Lofoten ;)

(Det ligger forresten ingen bilder fra Mandag og Tirsdag på lagsleir.com. Men det er ikke så farlig. Derfor skriver jeg det i parentes)

Helene sa...

Jeg bryr meg. Og jeg liker at du blogger. Lykke til videre på Teisen. Bare å slå på trå'n når (ikke hvis?!) du plutselig er lost og ikke vet hvor du skal gjøre av deg i storbyen oslo?

klem

Kristin! sa...

Jeg syns og det er koselig at du blogger, så kan jeg finne ut hva dere driver med der nede i hald huset!
Teisen (eller det heter jo egentlig ulven) er fint, ingen tvil om det!
Er ingen i huset her og gi klem til, så kommer ned en tur til dere i morra jeg, for dere er jeg jo glad i:)
mi snakkes nabo!

Eirik sa...

Hei alle sammen:) Tusen takk for kommentarer! Dere er gode!

Anonym sa...

Nei, du bor på Teisen :=) ulven er på andre siden av E6 :0)