13 oktober 2008

Jeg holder det jeg lover

Og det jeg har lovet er bilder. Her er et bilde fra veien som går omtrent rett forbi huset vårt.

Her er enda flere bilder:

Slik jeg ser det...
Svampeblogg firkant...

Klikker du på linkene får du opp alle bildene jeg har lastet opp til bloggen. De har delt seg i to album, ettersom jeg skifta navn på bloggen en gang i vår. Jeg har ikke gjort noen kjempejobb for å få til dette. Det hadde ordnet seg slik selv, også var blogger.com hyggelige nok til å fortelle meg det.

Ellers har jeg hatt en helt fantastisk helg:

Fredag kom Kjetil på besøk. Det var veldig fint å se han igjen. Til kvelden hadde vi invitert alle Hald-folk i Oslo på is og kakao. Den kvelden lo jeg mer enn jeg har gjort på lenge.

Lørdag spiste jeg taco med Johannes, Kristin og Lisbeth. (Takk for maten!) Vi skulle i Misjonssalen etterpå, og begynte å spise middag fem minutter før møtestart. Vi bor en halvtime unna Misjonssalen... Vi kom litt for seint. Etterpå havnet vi hjemme i sofaen og mimret om Uganda.

I går, søndag, gikk jeg en fantastisk tur med søndagsturgruppa. Vi var ute i godt over tre timer, og fikk spist oss middag hos en familie på Nordstrand. (Takk for maten!) Etterpå gikk vi på et utrolig bra møte på Bjølsen misjonskirke, som er den nye kirka mi:) Talen handlet om at vi har en tro bygget på løfter fra Gud, ikke følelser, kraft eller et sett leveregler. Og etter det dro vi hjem til Alex(/ks)ander (jeg vet ikke hvordan det skrives) og spiste pizza. (Takk for maten!) Seint, seint på kvelden var jeg hjemme igjen og kunne fullføre en skoleoppgave jeg måtte bli ferdig med før mandag (i dag) kl 12. Jeg drakk en kopp kaffe, som faktisk ikke var så verst, og klarte å holde meg våken så jeg var ferdig til å levere på nettet klokke 01.00.

Så det var en fin helg, synes jeg. Har du hatt en fin helg?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hørtes ut som en konge helg:o) Jeg har vært på hyttetur og gjort (nesten) ingenting..superdigg!! Så nå sitter jeg på lesesalen og prøver å ta igjen skolearbeid. Men er MYE gøyere å lese på bloggen din:o)
Men du, pass nå på at du ikke begynner å like kaffe alt for godt da..hørt at det er skumle saker!;p Ha en strålende flott dag!

Preben sa...

Hei og god dag Eirik.
Morsomt å kunne følge med på hvordan det går. Jeg føyer meg inn i rekka av de som har vært på hyttetur i helga. Det er utrolig fint i fjellet for tida, så det anbefales å ta en tur.
Uansett, håper det står bra til. Ta vare på deg selv. Så snakkes vi nok med.
Hilsen Preben :)

Therese sa...

Jeg har hatt en super helg, og om du ikke har lest om den ennå, så er det muligheter;) Så koselig det høres ut med alle Hald-folka i Oslo. Jeg skal seriøst vurdere om jeg kommer dit:) Det er ikke noen som ikke skal bo der (altså i Hald-huset) til neste høst, vel?

Helene sa...

Middag hos en familie på Nordstrand sier du? :)

Kay Amund sa...

Du he fine bilde!
Å likte veldig godt historia om drømmetreet, veldig fin skrivet!

Oss trenge virkelige å ha våre drømme å strekke oss etter:)

Håpe alt stende bra til!

Eirik sa...

Tusen takk for masse kommentarer:)

Therese: Jeg har lest det:) Sorry jeg er lat med kommentarer, men jeg leser stort sett alltid. Jeg skal bli flinkere. Det blir nok en ledig plass i huset, eller to. Men du er ikke den eneste som har spurt:) Vi får snakkes litt om det etter hvert.

Helene: Ja, tenk det! Ei av de jeg gikk tur med kjenner en familie der. Så gikk vi forbi huset deres, også traff vi på faren i familien. Han skulle ut og kjøpe løk til middagen. Så inviterte han oss bare til å komme inn og spise:) Jeg husker ikke hva de het til etternavn eller fornavn eller noenting egentlig. Sorry:/

Anonym sa...

Jeg blir veldig nysgjerrig: var det all maten du fikk gratis som gjorde helgen så bra? :P

Kommentar nummer 2: søndagsturgruppe høres skikkelig (!) traust ut. Og veldig koselig!

Og kommentar 3: Jeg er utrolig glad for at troa mi ikke er basert på følelser (tenk bare hvordan det ville vært ved fraværet av rosiner..).Håper du kommer i Misjonssalen flere ganger, forresten :)

Eirik sa...

Margot:
1. Nei, det som gjorde helga så fantastisk var mest alle de gode vennene mine, og at jeg lo så masse. Veldig masse faktisk! Maten var et godt pluss:) (og jeg betalte forresten for tacomåltidet:P)
2.Traust. Hmm. Det er et ord jeg har hørt en del i det siste, men som jeg ikke har visst helt hva betyr. ordbok.no sier: "pålitelig, stø, solid." Ja, da er det traust! Og koselig. Du må bare bli med en gang!
3. Ja, jeg kan tenke Gud føles fjern når du ikke får nok rosiner! Jeg kommer sikkert igjen:)

Kristin! sa...

altså nå skal det sies at det er flere som kommer til å betale for det tacomåltidet, hehe!
Men ja, bra helg var det! Høydepunktet var vel egentlign en viss kjeks på europris...hehe!
Ha en fin dag da eirik! Vi sees pluteslig, tror du ikke det?

Thiago sa...

I understood that you are eating a lot hehehe
Try to visit Sub scene and CU, they are kind of my family in Oslo.