20 november 2010

Veivisere



















Da jeg var på retreat på Lia gård i sommer ble jeg veldig fasinert av fire skilt jeg så på en tursti:

 Søke Jesus Kristus



 Bygge fellesskap



 Leve enklere



 Fremme rettferdighet


Det var som om skiltene var satt opp med tanke på meg. For dette vil jeg gjøre. Dette vil jeg leve. Jeg gjentok det for meg selv mange ganger. Søke Jesus, bygge felleskap, leve enklere, fremme rettferdighet.

I ettertid har jeg funnet ut at disse setningene er Korsveibevegelsens veivisere. Hvis du klikker på bildene blir du sendt til nettsida deres, og får en forklaring av hver veiviser.

Kanskje jeg skal dra på Korsvei i sommer?

PS: Jeg vet forresten at både Shane Claiborne og Peter Halldorf har undervist på Korsvei før. Så de vet å velge gode lærere.

5 kommentarer:

Hanne sa...

Jeg har også lyst til å dra på korsvei!

Eirik sa...

:)

Kjetil sa...

jeg og!

Kjetil sa...

vi kan bo i kivledalen... ;)

Eirik sa...

Kult!