18 november 2010

Læremestere - TED

I mitt liv har jeg mange læremestere. Mennesker som viser meg noe nytt, som gir meg retning og endrer livet mitt i større eller mindre grad. Jeg tenkte jeg skulle presentere noen av dem for deg på bloggen framover. Dagens læremester heter TED.

TED




TED er ikke et menneske, men et nettsted full av gode foredrag. De varer fra 4-5 til 20 minutter. Foredragsholderne er inspirerende, morsomme, lærerike og smarte. Det er alle slags temaer, fra fotografi og design til hvordan man kan hjelpe mennesker ut av fattigdom.

La meg dele noen av dem med deg her:



Emily Pilloton: Teaching design for change

Hvordan kan man få en forlatt by til å blomstre? Hvordan kan man få ungdom til å gjøre en forskjell for stedet de kommer fra?


Chris Anderson: How web video powers global innovation

Genial greie. Man kan spre mange gode ideer gjennom YouTube og lignende.




Ngozi Okonjo-Iweala on aid versus trade

En veldig smart nigeriansk dame som snakker om hvordan man kan få afrikanske land ut av fattigdom.


Ursus Wehrli tidies up art


Vittig:)

Eller finn din egen favoritt på: www.ted.com 

Ingen kommentarer: