01 september 2007

Småfisk

Jeg skulle ønske jeg hadde et fisheye-objektiv. Det har jeg ikke. Men jeg har en 18-135mm allroundlinse. Den har 45cm nærgrense. Jeg skrudde av autofokusen. Når jeg kom skikkelig nærme (5-10cm) fikk jeg litt fisheye-funskjon. Det er litt vridd i kantene liksom. Jaja.

Sånn ellers kan jeg jo si at jeg har det veldig bra. I dag og i går har noen fjorårsstudenter vært her og fortalt om deres opplevelser. Jeg gleder meg litt mer til praksisoppholdet nå:) Ellers kan jeg si at jeg skal til Lira, og ikke Kampala som jeg trodde før jeg kom hit. Det ligger ca. fem timer nord for Kampala. Fem timer nærmere der det største systematiske overgrepet mot barn har foregått. Fem timer nærmere LRA, barnesoldater, flyktningleirer og mennesker som har lidd. Men jeg gleder meg fortsatt. Lira blir en litt mer "Afrikaby" i den tanke at det er mindre vestlig. Det er en stappfull by, med masse folk, markeder og visstnok vanvittig mange sykler.

Men ja:) Her er litt småfisk:





Love.




In living colour.






Black and white.












Ja, stemmer. Jeg har fått meg briller 8-)








I'll eat your soul!





3 kommentarer:

Kevin Loen sa...

mye "up in the face" bilder. ser ut som du har det gøy. Fete briller foresten, dei var hawte! gleder meg til å se bilder fra "the land, not quite, down under"

Unknown sa...

woow du har fått dæ briller!!så stili. ja ser ut som du har det kjempekosli! litt kosligere enn å lese ex. phil o.l :P hehe, reuninon snart, det blir kosli! klem på du :)

Ingrid's blog sa...

Hei!:)
ååå så heldige dåkk e som sga reise ner t Uganda!:)
Ser frem t å lese d du skrive!

Ingrid (Focus Uganda i fjor..)