30 november 2007

På tide å vise dere litt mer av Kampala


St. Francis. Dette er kirka vertsfamilien min hører til i. Det er en anglikans kirke, og den ligger inne på Makerere Campus. Her har også Main Christian Union sine møter.



Kampala road på en søndag. Ikke like mye trafikk som ellers i uka.


City Square. Herfra tar jeg vanligvis taxi hjem.


Ugandas svar på Statistisk sentralbyrå? Tøff bygning...


Blåe skyskrapere er stilige.


Big city life


The Parliament


Rundt omkring i byen henger det overskrifter fra dagens avis.


Storbyen. Jinja Road.


Bweyogerere. Her hopper jeg av taxien min. Enten tar jeg en boda-boda hjem, ellers går jeg.



Hvis jeg går kommer jeg i kontakt med lokalbefolkningen. De fleste vet hvem Ole Gunnar Solskjær er, og praten går lett derfra...


Noen lokale bedrifter.


Det er fint å ha med kamera når man går hjem. Folk har ofte lyst å bli tatt bilde av.


My street…

Litt fra hverdagen:


Rommet mitt. Jeg kunne tatt et bilde når det var mer ryddig, men det gjorde jeg ikke…



Jentene har fått rastafletter. Jeg tror de klipper av babyhårene...



Nytt barn registreres til barneprosjektet



Sånt blir mann glad av!


Safe water is life… Det er viktig å drikke nok



Hvis ikke kan man ende opp med å bli et spøkelse

Dyrene i Afrika og alt de har å gjøre:

En fugl


En edderkopp

En stor stygg stork. Den ser kanskje helt ok ut bakfra, men egentlig er de skikkelig stygge. Og byen er full av dem.

Det var alt for i dag. Takk for meg!


Etterord (Kanskje mest for de spesielt interesserte, eller de som ikke har noe bedre aa ta seg til): I dag har internett virka ufattelig treigt her. Eller det vil si opplastinga gaar treigt. Tror det er paa grunn av at det ikke virker aa laste opp med explorer, ogsaa maa jeg bruke Mozilla i stedet. Det hoeres kanskje litt rart ut, men saann er det. Uansett passer det daarlig sammen med at jeg laster opp 23 bilder. Det har kosta meg blod og svette. Eller egentlig har det vel ikke kosta saa mye blod. Mest svette egentlig. Men det er air-condition her, saa det er ikke saa ille:P Mens tida gaar leser jeg paa andres blogger, kikker litt paa facebook, ser paa noen nyheter hjemmefra og leser tegneserier fra start.no. Og det som er fint med at internett er litt troeblete er at hver gang jeg faktisk faar lasta opp et bilde, uten at det staar "try again", er det en stemme inni meg som roper "Yess!" eller "Shazam!" Hva stemmen sier naar det staar "try again" trenger jeg ikke aa skrive her... Naa har jeg bare to bilder igjen. Jeg skal moete noen omtrent fem minutters gange unna om cirka fem minutter. Det blir visst litt african time:) Siste bilde lastes opp naa. Hurra! Jeg er ferdig! Jeg er imponert hvis du har giddet aa lese gjennom denne bablinga. Er du lei kanskje? Men det er greit det. Jeg skal slutte... Er faktisk ganske lei selv. Og naa er det under ett minutt til jeg skal moete de andre. Ha en fin dag!


10 kommentarer:

Aina Marie sa...

Du tar geniale bilder. Herlig å se på dem nyo nyo!

Gleder meg til fortsettelse. Håper adventstiden blir stjernebra tiltross for snømangel.

kos dere videre
:-)

Per Oddvin Stornes sa...

Bare føyer meg til Ainas skryt av bildene:) Herligt å se!

Ha en fin adventstid!

Ingrid's blog sa...

Eg føye meg t d eg og!:)

Kjempe gøy å se bilder! Eg savne Kampala så, så mye!

Be blessed!:)

Anonym sa...

På det rommet kunne du nok trengt meg som ryddeselskap, tror du ikke? men det var fine bilder ja! veldig=)
hilsen Mari

Eirik sa...

Takk til alle eks-ugandere, og Mari for skryt:)Advent blir nok bra. Var paa julefest paa Kyambogo university paa loerdag. Konsert med tre forskjellige kor som alle sang like falskt:)Men koselig var det. Dette blir nok en annerledes jul. Ryddeselskap hadde vaert midt i blinken tror jeg... Vi faar ta det igjen naar jeg kommer hjem. Saa kan du besoeke meg:)

Thiago sa...

Nice photos, as you always do.
Its really good to see you very involved with focus group and doing a lot of activities.
ha en fin dag!

Anonym sa...

Hei Eirik! Visste du at sent på kvelsen når øynene er tørre kan man faktisk forveksle eirik soldal med eirik soldat? Uansett: flotte bilder, velsignet adventstid, og stå på!

Prince Williams Mawanda sa...

Hey man i really like your pictures

thanks for a nice blog.
prince

Kay Amund sa...

Kjempe bra blogg, me fine bilde!
e gøy og følge med på dokke!

Dokke gjer en kjempe jobb:)
So bra jobba"

Eirik sa...

Takk for skryt og kommentarer folkens:) And thank you for visiting my blog even when I'm writing in norwegian:)