08 november 2007

Endelig er bildene her!

Jeg har faatt det til! Det er kanskje ikke all verdens kvalitet paa bildene, ettersom FOCUS-kontorets (jeg har faatt streng beskjed om at det skrives med store bokstaver) datamaskin har gitt laptopen min virus. Den lever ikke mer. Men det fikser vi nok snart. Bildene er redigert paa Jan Kristians PC, som ogsaa maa sies aa vaere ganske haltende. Men vi kan leve med det.

Det er en stund siden siste oppdatering. Det har foregaatt ganske masse oppi hodet mitt den siste tida, og jeg har ikke helt visst hvordan jeg skal dele alt med verden, eller om jeg i det hele tatt skal dele det... Greia er at forholdet til Gud settes veldig paa proeve her. Fordi jeg er langt hjemmefra og Han er den eneste som virkelig kjenner meg. Fordi jeg ser mennesker som materielt sett lever i en hverdag totalt forskjellig fra hva jeg er vant til. Fordi jeg har kommet til et land der det ser ut som kristendom og religion i alle slags former gjennomsyrer hverdagen til de fleste mennesker. Fordi man skiller veldig hva som er hellig og verdslig her. Fordi jeg faktisk jobber i tjeneste for Gud naa. Vanskelige spoersmal og store utfordringer fyller hodet mitt. Dagboka mi lever i alle fall et spennende liv for tida, saa den blir et innholdsrikt minne naar jeg kommer hjem.
Men jeg har det bra. Ikke vaer redd!

Naa skal dere faa nyte bildene:



Hipp hurra for selvutloeser! Dette er i bakgaarden utenfor huset mitt. Gutten paa fanget er Benjamin, eller bare Benji, som er min lillebror her de neste maanedene. Han er tre og et halvt aar, og er akkurat like soet, grinete, ivrig, plagsom, koselig, vrang, morsom og uforstaaelig som treaaringer skal vaere. Men han er veldig smart, ogsaa snakker han saa bra at jeg noen ganger glemmer at han bare er tre aar.


Jan Kristian, min andre bror for tida, vasker klaer. Det er tungt arbeid, og jeg skal aldri mer klage over aa maatte sette paa en vaskemaskin hjemme. Men jeg tror ikke vertsmora vaar synes vi er saa flinke til aa vaske, for hun lurte paa om hun skulle ansette noen til aa ta klesvasken for oss. Jeg haaper det var stoerrelsen paa haugen med skittentoey som fikk henne paa tanken, og ikke at vi gaar rundt i skitne klaer. For vi er reine altsaa!



The FOCUS National Leadership Summit 2007, paa Gerenge ved Victoriasjoen. Ledertreningsleir for studenter fra hele Uganda. Og selvfoelgelig maatte jeg ta gruppebildet av de 200 frammoette. Utaknemlig jobb, for det er umulig aa faa et bra bilde av saa mange mennesker som egentlig ikke vil bli tatt bilde av...


En ivrig taler. Jeg har blitt fortalt at ugandiske studenter er glad i ivrige talere. Saanne som roper og skriker, og sier "Praise the Lord" i annen hver setning. Jeg tror det er sant.


Hald-studenter nyter en kopp te. Fra venstre: Margrethe, Prince (var i Stavanger i fjor) og Inger Johanne.


En soet valp. Det var like foer vi kjoerte over den og alle broedrene dens da vi skulle dra fra campen. Men det gikk bra.


En glad student!


Paa stranda ved Victoriasjoen. Det var herlig aa faa bade!




PS! Jeg savner deg! Og takk for alle kommentarer. Jeg leser, men har ikke tid til aa svare, for naa gaar snart tida mi ut!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åå, så gøy å se bilder! Jeg har sjekka siden hver dag og endelig kom det noe, gratulerer min dag ble nå mye bedre pga. deg=) Gleder meg til du kommer hjem jeg. Og så må jeg jo si igjen at du kler så utrolig godt brille! Veldig tøft,her snødde det Eirik, snødde!
Hugs and bugs=)

ps. haha, jeg huske det, Hilsen MARI!

Anonym sa...

Vet du hva!!! Dette var tøft, for nå altså rett etter jeg skrev første kommentar, ringte en fra flykninghjelpen og lurte på om jeg ville støtte flykninger rammet av sultkatastrofen i Uganda, så det gjore jeg jo=) Var ikke det tøft, Du, Uganda også bare ringer de meg! Rått..

hilsen mari

Ingrid's blog sa...

Såå gøy å se bilder!:)
Og kjekt å følge med på bloggen!

Ingrid

Per Oddvin Stornes sa...

Kjempegoy aa sjaa bilder!! Og spennende lesning:) Endelig kom en oppdatering! Jeg er for tiden i Serbia, har bodd hos Torstein, besoekt fjoraarsstudenter:) Neste utenlandstur gaar til Uganda! Gleder meg masse!

Anonym sa...

Saa goey Mari. Naa skal jeg til aa lese brevet fra deg, mens jeg laster opp litt fler bilder! Det kommer til aa bli saa goey aa se snoen neste vinter, naar det er over ett aar siden sist.Takk for at du gir til Uganda:) Og takk til alle som leser og kommenterer! Gleder meg til du kommer, per!

Eirik

Anonym sa...

Hei Eirik!
Jeg er så glad for denne bloggen din, er så godt å kunne gå inn her å lese hvordan du har det:) Spes siden det ikke er så lett å kunne snakke med deg!
Nå er du og Benjamin printet ut og hengt opp på veggen min.
Håper du har det flott og gleder meg til å lese mer.
Gode klemmer fra Anette<3

Anonym sa...

Hei du der! Mange fantastiske brae bilder, og morro å lese om hvordan du har det! Fortsett med oppdatering:) kjempe topp!

Mange hilsner fra Maria Tverrli:)