26 desember 2008

Romjulsbilder og romjulstanker

Nå var julaften over. Det er andre juledag i dag. Jeg synes egentlig romjula er finere enn julaften, jeg. Det er nå jeg har tid til å slappe av og bare gjøre det jeg har lyst til. Og det er nå jeg har tid til å bruke julegavene mine.

Jeg fikk nytt objektiv til kameraet mitt! Sigma 30mm 1.4, for de som skjønner det. Ikke akkurat noen liten gave.Tusen takk til bestefar, mamma og pappa.

I går brukte jeg gaven min, og tok noen bilder:















På kvelden spilte vi Simpsons-monopol (som Åsmund fikk til jul) i nesten fem timer. Jeg vant ikke.

Det er fint med gaver. Men vi glemmer ofte den viktigste gaven vi har fått. Jesus ble født.

Det er en helt spesiell gave. For det er ganske stort at Gud forlot all sin herlighet i himmelen, for å bli født som en stakkarslig liten baby i en hule i Betlehem. Og tenk at Maria, som bare var en tenåringsjente, fikk holde Jesus i hendene. Jesus, som var til før noe annet var til, som hadde skapt både himmel og jord, som skulle ta på seg alle menneskenes skyld, holdt hun nå i hendene. Og hva betyr nå denne gaven, for dem som tar imot den? I Bibelen står dette skrevet om Jesus:


"Alle som tok imot ham, dem gav han rett til å bli Guds barn - de som tror på hans navn. De er ikke født av kjøtt og blod, ikke av menneskers vilje og ikke av manns vilje, men av Gud." Johannes 1.12-13

Hvis vi tar imot gaven Jesus, får vi et nytt og evig liv - som Guds barn! Jeg skrev at jeg liker å bruke gavene mine i romjula. Vi kan "bruke" denne julegaven vår, Jesus, ved å være mer sammen med Han. Det er ikke noe som gleder han mer.

Til slutt vil jeg sitere julekortet jeg fikk av Kristin på lille julaften:

"En jul uten Jesus har ingen verdi -
det blir som en pakke med ingenting i!"

10 kommentarer:

Anonym sa...

Fint innlegg, Eirik. Og fine bilder.

Ha en fortsatt velsignet romjul.

Kevin Loen sa...

en fantastisk linse, den kommer du til å bli glad i!

Anonym sa...

lol

Eirik sa...

Kristin: takk.
Kevin: gleder meg.
Maren: hvorfor ler du? :)

Hanne sa...

Veldig fine bilder Eirik!!!
Du skal snart få en kjempebestilling så jeg kan tapetsere hele leiligheten min neste år.

Ps. jeg har fått photoshop til jul så snart skal jeg bli like flink som deg:) (Jeg vet at det er litt mer enn det som skal til altså..)

Hanne sa...

i år mener jeg

Eirik sa...

Tusen takk:) Hehe, det blir en kul vegg. Men hvis du får bilder, vil jeg ha et maleri tilbake!

Unknown sa...

Å for noen fine bilder Eirik! jeg ser verdien av den fine julegaven din:)

Unknown sa...

Nydelige bilder og flotte ord! Du er strålende eirik:o) Digger bloggen din!

Anonym sa...

vet ikke helt åffer jeg kom som skiuka...skjønner meg ikke på slike tekniske ting...:p
PS. henger meg forresten på bestillinga til hanne:o)