14 januar 2009

Til Kristin

Hei Kristin. Nå kommer blogginnlegget du har spurt sånn etter. Ja, dette blogginnlegget er faktisk dedikert til deg. Tenk det:)

En dag på Hald

Den 4. januar dro jeg, Kjetil og Kristin til Hald Internasjonale Senter for å besøke årets gruppe internasjonale studenter, som var på infield. Vi bestemte oss for ikke å si fra til de på forhånd. I stedet dukket vi bare opp på gudstjenesten i Mandal kirke og overrasket dem der. Store smil og åpne øyne møtte oss fra de få vi kjente fra før. Det var forresten en helt fantastisk gudstjeneste. Masse bra musikk, fine salmer, tale fra en brasiliansk misjonær og de hellige tre konger i fantastiske kostymer. Vi var alle enige om at det var den beste gudstjenesten vi hadde vært på i Mandal kirke.


Cireni og Kjetil.


Kristin snakka med noen folk på kirketrappa, men kom etter at vi ropte høyt og lenge på henne.





Hald var pyntet til jul. Jesus i krybben i Jesuskroken!

 
Det ser nesten ut som julaften.


Jeg og Miriam er ikke  fra hver vår kultur lenger. Jeg  pleide å være hvit og norsk. Hun pleide å være svart og ugandisk. Nå er vi røde, og kommer fra Hald Internasjonale Senter:)


Årets internasjonale var veldig glade i å danse!


"Når det stormer, når det stormer, når det stormer rundt omkring..."
 

"Calypso, calypso, calyyyyps-o!"


Mat er godt:)

Vi var på Hald nesten hele dagen. Vi danset, prata, spiste, så film og koste oss glugg ihjel. Nå ser jeg en ny frukt av å ha gått på Hald. Jeg kan alltid vende tilbake. Det gjør ikke noe om jeg bare kjenner noen få av de som går der. Når vi har gått på Hald har vi noe til felles.

Også har jeg jo lært fra før at det ikke er så vanskelig å komme i kontakt med mennesker fra varme kulturer. Det fikk vi bekreftet til tusen! De internasjonale tok så godt imot oss! Etter bare noen timer følte jeg at jeg hadde kjent flere av de i mange år.

I bilen hjem satt vi bare og smilte og prata om hvor fantastisk det er at vi har gått på Hald. Jeg må nesten bruke muligheten til å si at jeg synes nettopp DU som leser dette skal ta et år på Hald. Det er ikke noen som har gitt meg i oppgave å fortelle om Hald så ofte jeg kan. Dette er ikke bare reklame. Jeg er helt ærlig. Hald er fantastisk, og jeg har lyst at flest mulig skal få ta del i den opplevelsen jeg har hatt.

Sjekk ut denne nye reklamefilmen om Hald Internasjonale Senter:



Virker det spennende? Selvfølgelig gjør det det. Derfor synes jeg du skal gå inn på www.hald.no for flere filmer og mer informasjon. Og sjekk gjerne ut min gode venn Hanne Alfsen sin blogg. Hun er i Thailand med Hald nå, og skriver masse spennende om hva hun opplever der.



Fornøyd nå Kristin?

9 kommentarer:

Therese sa...

SÅ ENIG! HALD ER BEST, INGEN PROTEST!

Anonym sa...

Sv: Jeg jobbet seint på lørdag, så det ble ikke noe konsert på meg :(
Hvordan er formen, gamle ørn?

Anonym sa...

Sv: Sv: Sv: Ja, det bør jo ikke være en umulighet i grunn :)

Kristin! sa...

Oj!
Jippi=)
Nå er jeg veldig førnøyd faktisk!!
Takk for en fantastisk tur, og et flott blogginnlegg! Obrigada!!!
Hald 4-ever!!
(men til mitt forsvar har jeg ikke mast så masse altså)

Anonym sa...

jeg er også fornøyd:)
ps. Fine bilder av fine folk!

Eirik sa...

Christer: da sier vi det:)

Kristin: Bra du er forøyd! Neida, du maste ikke så mange ganger. Det var vel mest at du hadde en stor overbevisningskraft.

Hanne: Du er også fornøyd! Alle er fornøyd:) Dette er bra.

Anonym sa...

Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Ja det er bra! (eneste grunnen til at jeg svarte igjen, var for at det blir så latterlige mange "Sv" til slutt :P) hehe

Vegard Tjørhom sa...

Hm. Kanskje eg skal gå på Hald. Takk for tipset!

Edson Munck Jr sa...

Hei Eirik!
Hvordan har du det? Lenge siden, ikke sant?
Det var veldig kjekt å se bildene fra Hald og lese deres opplevelsen. Jeg er helt sikkert at dere har fått gode timer der.
Gratulerer for blogen din: veldig bra!
Ha det godt 0/
Edson (Brasil)