23 januar 2009

Søndagstur

Søndagstur er en fin norsk tradisjon. Det finnes unge mennesker i Norge som er bestemte på å opprettholde denne tradisjonen. På folkehøgskolen gikk jeg og Jostein tur hver eneste søndag, mellom frokost og middag. Da vi slutta på folkehøgskolen hadde vi et lite håp om at vi kunne fortsette denne tradisjonen. Søndagsturånden er sterk blant norsk ungdom, så dette gikk mye lettere enn forventet. Nå finnes det tre søndagsturgrupper, sprunget ut fra vår pionervirksomhet på Nordhordland FHS: en i Bergen, en i Oslo og en i Thailand.

Den gamle tradisjonen har dessuten blandet seg med det nye og hippe. Jeg tenker selvfølgelig på Facebook. Se gruppa SøndagsTur på Facebook ved å trykke her.

Her er noen bilder fra søndagsturen vår den 18. januar 2009. Mari, Kristin, Johannes, Eirik og jeg tok turen langs Akerselva, fra Grønland til Bjølsen.



















Vi var alle fonøyde da turen var over, og vi kunne ta en pause hos Kristin på Bjølsen. Så dro Johannes og Mari hjem hver til sitt, mens jeg ble igjen og lagde en pomelett sammen med Kristin:

Så dro vi i kirka. Mari kom også dit. Det var fint. Det er alltid fint. Og Søndagstur er alltid fint. Vil du være med oss og gå på søndagstur? Du er hjertelig velkommen!

3 kommentarer:

Therese sa...

Flott tradisjon. Tror faktisk jeg har vært innom gruppa deres på facebook før, og jeg skal sannelig starte en søndagsturgruppe i Trondheim neste år!

Edson Munck Jr sa...

Hei Eirik!
Kjempefint med bilder fra søndagsturen.
Jeg har det bra. Nå er det sommerferie for oss. Tider på universitet beggyner i februar. I desember blir jeg "graduated", er litt spent. Vi snakkes!
0/

Helene sa...

Eirik. Jeg har en utfordring til deg på bloggen min.